29 mars 2009

Fort, fort, fort!

Just nu är jag enormt trött på alla stora projekt som detta hus innebär. Fort och smärtfritt ska det vara. Kan ju bero på att jag spenderat ett halvår med att måla den djävulska lampan i klädkammaren eller att jag spenderade 10 timmar på att måla elementet (1,5 m långt) i samma klädkammare svart. Planen var egentligen att måla ytterliggare 10 meter element. Av någon outgrundlig anledning beslutade vi (läs jag) att element skydd är en fantastisk uppfinning som får kosta vad fasiken de vill. Tänker inte måla ett element i gammal stil så länge jag lever kan jag meddela.

Vi har dessutom renoverat i snart två år. När nära och kära "renoverar" innebär det att lägga in klick golv och måla om. När vi renoverar betyder det byta bjälkar, bygga helt nya väggar, fyra meter höga vill jag dessutom tillägga, det innebär även kakling, spackling i stor skala, målning och tapetsering. Men det är detta vi har valt och någonstans djupt inne i mitt renoverarhjärta så älskar jag detta. Det är bara det att den känslan har åkt på semester ljust nu och jag klamrar mig därmed fast vid alla små överblickbara projekt jag kan hitta.

Den här veckan har jag fixat mig en städskrubb. Tröttnade helt enkelt på att spendera en timme med att lokalisera alla städprylar så fort jag verkligen fick lust och energi att städa. När jag väl hittat dom var energin som bortblåst. Konstigt.
Nästa projekt är att bygga ett eget palats åt dammsugaren i garderoben brevid. Åbäket går nämligen inte ihop med moppen. Dom tenderar att rycka ihop varannan tisdag, så dammvippan tvingas gå emellan och agera medlare. Damvippan har därmed gått med i facket, vilket tvingar mig att hitta en hållbar lösning snarast.

Före


Efter

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Tänk att man kan bli avis på en städskrubb! För det blev jag, eftersom jag ingen har... Jag borde nog göra ngt åt saken.
Fin skrubb har du fixat!

Drömmen Om Huset sa...

Wow, vad snyggt det blev. Otroligt snygg färg, jag älskar rött.

Jag har en fråga till dig! De vita bokstäverna du har i badrummet, vart har du köpt dem?

Hoppas på svar!