05 april 2009

Fint besök

Lagom till påsk får vi riktigt fint besök här i Lindfors, av en riktigt liten primadonna. Hon är väldigt fin i kanten och förväntar sig det allra bästa. Så vem är det då som kommer å hälsar på. Jo min syster och hennes hund. Primadonnan är ett stycke tjusig cocker spaniel flicka, och inte min syster om ni nu trodde det. Gästsängar finns det gott om i detta hus men när man får så fint besök så får man allt anstränga sig lite extra. Har därför denna helg fixat i ordning en gäst hundsäng. Kan te sig tämligen onödigt då, ett, samtliga hundar i detta hus sover helst under täcket med matte och husse, två, det finns aningen viktigare projekt att ta tag i. Kan trots detta gladeligt meddela att ett stycke portabel hundsäng komplett med resminnen, adresslapp och hemmasydd kudde nu står till primadonnans förfogande. Misstänker dock att mina ansträngningar kommer att vara förgäves då den lilla spanieln nog hellre ska sova brevid matte.
Beklagar, men varken Maja eller Elsa kunde tänka sig att ställa upp på att posera med hundsängen då de följer färjestads framfart mot Hv71 med stor iver just nu.


12 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh så tjusig.. till min primadonna... :) Ja skall tämligen tvinga ner henne i den här!! Allt för dig syrran :)) Har visat Mia primadonnan ala la diva bilden på den fina sängen du gjort till hennes ära och hon bara börja slicka på skärmen av lycka :)
(Hmmm ...njaeee näää det gjorde hon inte men ändå) :) Men man skall aldrig säga aldrig du vet sätter vi upp kofferten i min prinsess säng som ja förväntar mig oxå att du fixar iordning :) så kommer hon nog ligga i den :)
Pöss... vi ses snart...ringer dig imorgon / Söstra di

zanna sa...

Attans då att ni inte kan på tisdag! Imorn ska vi sälja skruttibangbang-bilen, så då kan vi inte.. sen har jag ju en lite halv tränings-o-holic här hemma som ABSOLUUUUUT inte kan frångå sina rutiner.. men du kan ju be Ronnie ringa o tjata på honom? ;) För jag vill så gärna komma nu i veckan! kramkram

alegni sa...

jag hoppas verkligen primadonnan uppskattar dina ansträngningar för finare primadonnesäng har jag då aldrig sett!
ha det gott o njut av besöket!
kram
ingela

Anna-Carin sa...

Hej! har följt din blogg ett tag nu så det är dags att ge sig till känna.Jag tror också att den lilla vovven vill sova med sin matte,under täcket :-)
Önskar dig en fin kväll// Anna-Carin

Hannis sa...

Moahahahaha!
Underbart!
Hon kommer att sova som en liten gudinna!

Glad påsk med sol önskar jag dig/
Kram Hannis

Anna sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt skön påsk!

Citroner och Maränger sa...

Hej
Har faktiskt följt din blogg ett tag... och vi har samma uttryck du och jag."bättre o ha än o önske sej";)),ett utryck jag använt mej av många år!Ett tag blev jag orolig att du inte skulle ta upp bloggandet igen!Men rackarns så glad jag blev när jag såg att du återuppstått igen!Vill ju se hur det blir hos er... och vilken tjusig bädd du fixat.Tom mina bortskämda vovvar skulle nog vilja ha sådan bädd!Glad påsk!!

Piondröm sa...

Va kul att du börjat blogga igen!!!Har saknat din humor samt ditt fantastiska hem. KUL!!! Ha en fortsatt bra påsk
Carina

Svenska inredningsbloggar sa...

Tjusigt;-)
Efter att inte varit in här på länge (trodde att du slutat blogga)så fick jag lite glädjebonk i bröstet när jag såg att din blogg var igång igen:-)
Jösses vad du/ni har kämpat på!
Det där med lampan...är du inte ensam om att göra,för det måste ju passa det man införskaffar och sen får det fakriskt ta den tid och det slit som det tar att få det snyggt,eller hur...fniss....;-)
Kramar/Birgitta

Moa sa...

Hej Hej..
Är inponerad av allt er arbete och så snyggt ni får.
Tänkte höra om man kan få fråga hur ni fått tag på erat badkar. Om ni har några tipps och råd. Är nämligen på badkars jakt och tycker att ert så riktigt tjusigt ut. Dock har jag bara hitta det på utländska sidor och ej någon svensk. Så jag tänkte att jag frågar och hoppas på ett svar *ler*

Beatrice sa...

Hej!

Måste bara säga att det är jätteroligt att se bilder från er renovering. Jag gick själv på Lindforsskolan under 7 år i alla tre husen :-)

Ni har gjort det superfint verkligen! Vilket tålamod :-)

Caroline Stejmar sa...

Hej. Jag kan inte förstå hur fint det har blivit i min gamla skola. Jag gick nämlingen i lindfors skola och avslutade som sista årskursen som gick alla 6 åren.Du skulle bara veta vilka minnen jag har därifrån, bla att det spökade på övervångingen och att vi lekte häst ute i skolskogen. Jag har några frågor. Är du designer? för sånna där ideér får inte vem som helst! och var får du insperationfrån? för du är extremt bra på att inreda!
// caroline