07 januari 2008

Lindfors sanering AB

Har spanat på en tom gammal soptunna som står vid den nedlagda skolan mittemot vår skola. Jag ville ha den till att förvara pantflaskor i inne i skafferiet. Vår lilla familj är nämligen inte världsbäst på att panta våra flaskor och burkar så ofta som vi skulle vilja. Vi behöver därmed någonting stort att förvara dom i. Innan jul konstaterade min far och sambo att den nog har frusit fast och den inte gick att flytta. Idag konstaterade jag att det gjorde den visst de. Utrustad med spett och spade fick jag till sist upp åbäket ur marken och släpade hem den. Sedan var det dags för Lindfors saneringstjäst att göra en insats. Så utrustad med diskborste, starka medel och tvättsvamp gick jag lös på "fyndet" i vår glamorösa dusch.



Nu står i alla fall metalljätten i skafferiet med en vit tygpåse i och jag ligger i fejd med min sambo om den ska få vara kvar där eller inte. Han hävdar att den luktar sopor vilket utan tvekan är en del i hans smutskastningskampanj.
Jag är faktiskt lite kritisk själv. Den är rätt stor. Men nu har det liksom blivit en principsak att den ska vara kvar. ja ja. Man måste i alla fall prova innan man bestämmer sej...eller?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker den ser jätteläcker ut!! Bara den inte luktar sopor på riktigt, för det är ju inte så läckert!! :-) Skulle också behöva mnåt liknande, för innan jag går och pantar är mitt skafferi fyllt till bräden med icapapppåsar...inte snyggt!! Tjing!!

Marika på Odlingspyssel sa...

Jag tycker den ser jättefin ut där dne står, säcken är bara att lyfta loss och bära med när det ska pantas .) Superfiffig idé av dig! Bara det fiffiga i idéen borde ju få din sambo att ge med sig :)

johanna sa...

Hej
vilken tur att du kommentera hos mig så att jag hitta hit=)
Om du har möjlighet kan inte du maila mig johanna.flyckt@hotmail.com har en liten fråga
kraam

Solsjö - Under en vind sa...

Det blev ju iallafall väldigt läckert!!!! Stå på dig och prova ett tag till! Kram!

Anonym sa...

Hej Syster Yster!!

DU TAR FAN INTE BORT DEN FRÅN SKAFFERIET!!! SÅÅåååå COOLT SYRRAN... Kram

sagolikflora sa...

Hej!
Va rolig text du skrev om dina 7 sanningar :-). Man skulle vilja va med under en middag med dina vovvsingar. Vilket skådespel ;-)
Fina bilder på ert skafferi. Ordning och reda! Super tjusigt!
Kram Caroline

Karin i Villa Grå sa...

Det är SNYGGT! Jag tycker absolut att den ska få vara kvar! Smart med något så stort för att förvara fula flaskor och burkar. Utan något så rejält att gömma eländet i blir det väl som för så många av oss andra - fula pappkassar...

Din idé att använda en gammal soptunna var lysande; vi har en gammal nere i källaren, kanske skulle den kunna flyttas upp en våning... hmmmmm...

Kram, Karin

Anna - På landet Mot skogen sa...

Smart ide´! Man måste ju som sagt våga prova för att veta :)

"Om man ser oskyldig ut, är man oskyldig" har inte min amstaff förstått riktigt... ibland möter man henne och hon ser ut som om hon ätit upp husse eller nå´t annat som vore belagt med dödsstraff. Då är det bara att börja leta runt efter vad hon hittat på för hyss :), för alltid är det nå´t! Hade hon kunnat prata hade hon tjutit: "Det var jaaag, jag har ätit upp en halv plastkoooo, fööörlååååt!!!"

Gillade f ö dina 7 sanningar. Känner igen mig i en del av dem...
Ha en skön kväll!

Stämningsfullt sa...

Jag tycker att det blev jättesnyggt! Och med tanke på att du brukar få din vilja igenom så är det bara att hålla ut ett tag till :) Kul med 7 sanningar om dig! Måste se kul ut med hundarna vid bordet :) Blir lite svårt för oss att lära en stor bullmastiff det, haha!
ha en bra kväll och var rädd om huvudet :) Kram!

Anonym sa...

Snyggt, snyggt! jag kan ta över den om du inte vill ha den ;)
Såg en gång en tjej som hade en sån som tvättkorg, tyckte idee´n var urcool! Klart du ska behålla den!
Ert skafferi är nog det snyggaste och coolaste jag sett!
kram/ruffa
ps. har länkat dig, hoppas det är ok?

Bodil sa...

Tack för kommentaren. Jösses vilket projekt ni håller på med. Och vilket helt underbart hem som håller på att växa fram. Köket är oslagbart - vilka bilder!
Lycka till med all övrig renovering!
Kram

Manne sa...

Nej nej nej, håller med sambon.... släng ut skiten.

Anonym sa...

Supertack för tipset, blev eld och lågor över ide´n och for direkt och skaffade mig två stycken. En för pant och en tvättkorg. Blev super läckert. Men håller med om att de är en aning stora, men ack sååå snygga. Sydde vita tjocka säckar att stoppa i.
Är dig evig tacksam, vilken tur att jag precis hittade in till dig.Återkommer gärna. Kram Ingela_70

Anonym sa...

Gud va kul o se att min gamla skola blir iordning! Jag kommer ihag hur rummen sag ut forr nar jag gick i denna skola mellan 96-2000 :)